Archiv‎ > ‎Školní rok 2010/2011‎ > ‎

Akce školy

Poděkování škole za pomoc při sbírkách

přidáno: 17. 6. 2011 2:09, autor: Markéta Čechová




6.A+B na lovu vodních breberek

přidáno: 6. 6. 2011 10:21, autor: Markéta Čechová

V přírodopisu se v šesté třídě učíme o měkkýších, kroužkovcích, členovcích, hmyzu... Abychom tyto milé potvůrky viděli i naživo, vypravili jsme se do terénu na lov.

Prezentace PicasaWeb


Květinový den 2011 v Sázavě

přidáno: 15. 5. 2011 13:28, autor: Markéta Čechová

Ve středu 11. května se opět rozsvítilo sázavské náměstí žlutou barvou. Byla to barva triček, která jsou poznávacím znamením dobrovolníků, pomáhajících zajišťovat sbírku Květinový den. Pořádá ji Liga proti rakovině Praha a letos to byl již 15. ročník. Žlutá je také barva kvítku měsíčku lékařského, symbolu sbírky. A právě ten spolu s informačním letáčkem nabízeli a prodávali žáci devátého ročníku, učitelky v mateřské školce a další dobrovolníci. 
V Sázavě se letos podařilo vybrat 17 842 Kč. Všem, kteří přispěli, moc děkujeme!

Veřejná sbírka neslouží k pouhému získávání financí na projekty sdružení, LPR Praha ji zároveň považuje za významnou preventivní akci. Každý dárce si totiž odnese nejen kytičku měsíčku lékařského, ale obdrží i leták s podrobnými informacemi o možnostech aktivní prevence rakoviny.
Platí, že rakovina odhalená v časném stadiu vzniku je léčitelná. Náš slogan „Tiká v každé rodině“ je varující. Varující, ale pravdivý, neboť každý třetí občan v ČR podle celostátních statistik onemocněl nebo onemocní rakovinou. Prevence a především prevence od dětského věku může toto riziko značně omezit. Cílem programu roku 2011, který vychází ze zásad Evropského kodexu proti rakovině, je informovat veřejnost o možnostech aktivní nádorové prevence, tj. nejen zdravý způsob života, nekouření, pravidelný pohyb apod., ale i využívání preventivních a screeningových programů, které nabízejí zdravotní pojišťovny – stanovení PSA (Prostatický Specifický Antigen) u mužů nad 50 let, mamografický screening pro ženy od 45 let, vyšetření stolice na okultní krvácení, očkování proti HPV + roční gynekologické kontroly (prevence před rakovinou děložního čípku) a samozřejmě pravidelné roční preventivní prohlídky u praktického lékaře.

Liga má více než 3000 individuálních členů a 57 kolektivních členských organizací z celé ČR. Liga je členem mezinárodních společností ECL a UICC. 

V průběhu celého roku Liga organizuje preventivní a osvětové akce. Mezi největší patří únorové Sympozium pro laickou i odbornou veřejnost, které se koná u příležitosti Světového dne proti rakovině, v květnu pak sbírka Český den proti rakovině a od poloviny září do půli října putujeme po českých a moravských městech s výstavou o nádorové prevenci s názvem "Každý svého zdraví strůjcem". Liga provozuje Nádorovou telefonní linku, vydává více než 40 titulů informačních a poradenských publikací, organizuje a přispívá na rekondiční pobyty onkologicky nemocných, podporuje výukové a výchovné programy, uděluje Cenu za nejlepší odbornou publikaci s onkologickou tématikou, přispívá na hospicovou péči, pořádá koncerty pro veřejnost atd.

Eurest v naší školní jídelně?

přidáno: 4. 5. 2011 5:43, autor: Markéta Čechová

Začátkem měsíce března se na Město Sázava obrátila firma EUREST s nabídkou na provozování školní jídelny od školního roku 2011/2012. Město Sázava spolu se Základní školou a mateřskou školou Sázava vstoupilo v jednání se zmiňovanou firmou.

Protože nemám ráda informace typu „jedna paní povídala….“, začala jsem si prověřovat zvěsti, které o stravování v Eurestu kolují.

Nejčastější námitky jsem slyšela:

  • Obědy budou dražší.
  • Vaří z polotovarů.
  • Děti budou jíst samé sladkosti místo oběda.
  • Rodiče si stěžují, vaří nechutně.
  • Vyhodí kuchařky z práce.
  • Když si dítě bude chtít přidat knedlík, tak si jej připlatí.
  • Město celou rekonstrukci a nové technologie stejně zaplatí ve splátkách.
  • Když ušetří, tak dnes dostanou za to děti k obědu zákusek nebo ovoce, pak si to budou muset koupit.
  • Vaří nezdravě.

Vzala jsem tedy seznam školních jídelen, kde vaří Eurest a zavolala na náhodná dvě čísla. Jednou jsem mluvila s paní, která pracuje jako pokladní a skladnice a v druhém případě s paní vedoucí školní kuchyně (jména jsem zapomněla, nejsou pro mě důležitá).

A dozvěděla jsem se:

-         obědy jsou stejně drahé, neboť i Eurest využívá „dotované obědy pro žáky“ a pokud by obědy zdražil, nedostal by od státu na žáka dotaci

-         „… to víte, když je kuchař líný a nechce se mu vařit bramborová kaše z brambor, tak si objedná kaši z pytlíku a oni mu jí dodají, stejně je to s knedlíky a dalším. Pokud ale chce vařit kaši z brambor a knedlíky z mouky, tak mu dodají brambory a mouku. Nikdo mu nenařizuje, jak má vařit. Je to v lidech.“

-         jestli budou jíst děti sladkosti, o tom rozhodují rodiče, neboť ti mají možnost zakázat na stravovací kartu doplňkový prodej a pak jim žádnou oplatku neprodáme, karta nám ji nezaplatí. Naopak rodiče mají velkou možnost sledovat, zda dítě jedlo a co si k obědu vzalo. Dříve rodič zaplatil oběd a když se synáčkovi zdálo, že tu čočku nemá rád, tak na ní nešel a rodič to vůbec nezjistil, teď pozná, že na obědě nebyl.

-         velkou výhodou je také bezobjednávkový režim, odpadají problémy s tím, že jde matka s dítětem k lékaři a zapomene odhlásit dítě z oběda, oběd pak propadne, nebo se naopak dítě vrací po nemoci do školy a nemá první den oběd, protože jej nestihla maminka nahlásit k obědu. Pak ty tahanice, zda mu byla cena oběda vrácena či odečtena z dalšího měsíce, jsou také pryč, neboť rodič zaplatí jen odebraný oběd a ještě ví, co si k tomu obědu dítě dalo.

-         „…. to víte, tu a tam se někdo najde, před týdnem si jedna maminka stěžovala, že špagety byly nedovařené, to je těžké, já také mám radši, když jsou ještě celé a tužší, někdo z nich vaří téměř kaši, každý je zvyklý na něco jiného….“

-         Eurest převzal veškerý personál, který v kuchyni pracoval a převzal je se stejným finančním ohodnocením a na dobu neurčitou tak, jak to bylo. Pravda, musí se trochu víc  ohánět než dřív, protože Eurest garantuje výběr obědů po celou dobu, aby i žáci, kteří končí později, si také mohli vybrat a když nějaké jídlo dochází, musí je jít kuchařky dovařit, pokud to jde nebo nahradit jiným stejné kategorie (zeleninové za zeleninové atd.)

-          když si chce někdo přidat, tak mu přílohu a omáčku přidáváme bez úhrady (maso se nepřidává – to ale ani v současnosti ) „…..to víte, oběd je počítán například na pět knedlíků, ale ty menší snědí jen dva, tak těm větším přidáme, ono to pak vyjde….“

-         každý den je možno si vybrat z několika zeleninových salátů, kompotů, zákusků atd. a to se platí, ale když se ušetří, tak je ovoce atd. přidáno přímo k obědu a pak se neplatí

-         musíme dodržovat všechny hygienické podmínky a skladbu jídel tak jako školní jídelny a my si dáváme velký pozor, aby bylo vše v pořádku, máme tady kontroly třikrát častěji než v provozech pro dospělé.

 

Přesné podmínky se teprve domlouvají a pokud nebudou vyhovovat, tak se žádná smlouva nepodepíše. Dost pochybuji, že by zastupitelé schválili něco, co by nebylo pro město výhodné, nikdo je k tomu nenutí.

Další informace najdete na stránkách školy, přivítáme každý podnět a zkuste také internet www.skoly.eurest.cz

Ještě na závěr:

Byla jsem sama na obědě v Eurestu a naprosto schválně jsem si dala hrachovou kaši s uzeným, kterou nemám ráda – chutnala mi.

                                                                                        ředitelka školy Zdeňka Kotzotová

Týden bezpečnosti na 1. stupni 26. - 28.4.2011

přidáno: 28. 4. 2011 13:00, autor: Markéta Čechová

Zástupci našeho školního týmu novinářů A. Horynová, V. Burgerová a M. Bára navštívili školní dvůr, na kterém právě probíhala jízda zručnosti na kole. Vyzpovídali několik žáků a paní učitelky a tady je jejich reportáž.

Když jsme přišli na dvůr, tak právě zkoušeli zručnost 3.A a 3.B. Některé děti ovládala nervozita a nejistota, někteří si ale věřili. Jak to vidí paní učitelky H. Coufalová a D. Štědrová? A co nám k tomu řekly děti s "pomocníkem" Dominikem Jančou z 5.A? To se dovíte v našich rozhovorech. Třeťáci se velice snažili a nikdo neplakal. Do finále si jízdu na kole vyzkoušela i D. Štědrová. Zvládla to bez pádu :-)

Rozhovor s paní učitelkou D. Štědrovou a H. Coufalovou (zpovídal M. Bára)

Jak si myslíte, že děti zvládají jízdu zručnosti? Byla tu nejistota a strach?
DŠ: Nebyla nejistota ani strach. Každý se snažila nikdo z toho strach neměl.
Existuje někdo, o kom by se dalo řídi, že byl nej?
DŠ: Vítězové nás překvapili - Mika, Vágner, Kalaš, Gregor a Chocholová.
Byl tu už nějaký vážný pád?
HC: Ne.
Jak byste ohodnotila Vaši třídu?
DŠ: Já budu výjimečně jen chválit.
HC: Nikdo nezlobil, poslouchali, navíc si i pomáhali a podporovali se navzájem.
Co si osobně myslíte o jízdě zručnosti?
DŠ: Příjemné zpestření vyučování.
Co si myslíte o zdravovědě, která proběhla ve středu?
DŠ: Hodnotím ji kladně. Měla by být víc, protože jen málokdo ví a zná  a měl by odvahu se přikročit k činu - v dnešní době. Měla by být nejméně dvakrát do roka. Fajn záležitost.

Prezentace PicasaWeb

Rozhory s dětmi ze 3.A a 3.B (ptaly se V. Burgerová a A. Horynová)
Jaký máš pocit z jízdy zručnosti?
Vanda Šabaková: Bylo mi to jedno.
Filip Wagner: Super pocit.
Valerie Chocholová: Dobrý, měla jsem jen 1 trestný bod.
Míša Sojková: Dobrý pocit.
Co bylo nejtěžší? 
Irena Coufalová: Vodorovné špalky.
Vanda Šabaková: Osmička.
Filip Wagner: Vodorovné špalky. 
Míša Sojková: Osmička.
Klára Kocourková: Špalky.
Valerie Chocholová: Osmička.
A co naopak nejlehčí?
Irena Coufalová: Osmička.
Vanda Šabaková: Prkno.
Filip Wagner: Slalom. 
Míša Sojková: Špalky.
Klára Kocourková: Slalom.
Co se ti nejvíc nedařilo?
Irena Coufalová: Měla jsem strach, že se mi budou posmívat, když budu mít hodně přestupků anebo když se vysekám.
Vanda Šabaková: Neměla jsem vůbec strach.
Filip Wagner: Den předtím jsem měl velkou trému. 

Rozhovor s pomocníkem D. Jandou (zpovídal M. Bára)
Jak vnímáš jízdu zručnosti?
je to v pohodě, sranda a nenudíš se...
Kdo se ti nejvíce líbil ze třetích tříd?
Asi Mika, ten jel moc dobře a Michal Brožek. Taky Bára Votavová, která byla fakt skvělá.
Jakou máš "funkci" dnešní den?
Pomáhám sbírat dřívka, která děti při jízdě shodily na zem.

Čtení pomáhá

přidáno: 27. 4. 2011 11:34, autor: Markéta Čechová

I naše škola se zapojí do propagace charitativního projektu Čtení pomáhá. Myslíme si, že to je skvělá myšlenka! 

Čtení je úžasná zábava. Teď může být ještě něčím víc pro vás i pro ty, kterým pomůžete. 


Cílem projektu Čtení pomáhá je podněcovat děti a mládež k četbě a přiblížit dětem charitativní činnost. Děti budou k četbě motivovány finanční odměnou 50 korun, kterou však nezískají pro sebe, ale věnují ji na charitu. Žák, který se zaregistruje na webu www.ctenipomaha.cz, přečte některou z doporučených knih a úspěšně projde krátkým testem potvrzujícím znalost dané knihy, získá kredit 50 korun. Kredit pak věnuje na některou z nabídnutých charitativních akcí, které budou adresné a konkrétní (např. slepecký pes pro Janu, invalidní vozík pro Lukáše, nový počítač pro dětský domov v Praze apod.).

Jednotlivé charity budou navrhovat oslovené dobročinné organizace a partneři projektu. Navíc každý aktivní čtenář bude moci sám nominovat svůj námět. Každý měsíc se na webu www.ctenipomaha.cz bude hlasovat o nejlepší charitu z okruhu projektů nominovaných dětmi. Charita s nejvyšším počtem hlasů v daném měsíci bude zařazena mezi schválené akce projektu Čtení pomáhá. Čtenáři jim následně budou moci posílat své odměny. Knihy zařazené do projektu budou vybrány v celorepublikové anketě o nejlepší dětskou knihu z knih nominovaných odbornou porotou v čele se Zdeňkem Svěrákem.

Testování 5. a 9. ročníků

přidáno: 26. 4. 2011 3:30, autor: Markéta Čechová

Ve dnech 2.5 - 5.5.2011 bude probíhat na naší škole testování žáků 5. a 9. ročníků. 
Projekt je zaměřen na diagnostiku dovedností žáků ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií formou elektronického testování a poskytnutí okamžité zpětné vazby žákům, pedagog. pracovníkům, vedoucím pedagogickým pracovníkům. včetně doporučení dalších jejich činností v ČJ, M, cizím jazyce, přírod. předmětech. 
Z mezinárodních výzkumů PISA vyplynulo, že čeští žáci mají největší rozdíl mezi vědomostmi a dovednostmi v neprospěch dovedností žáků. V zemích, ve kterých žáci trvale dosahují vynikajících výsledků, jsou žákovské vědomosti a dovednosti na stejně rozvinuté úrovni a včasná diagnostika a intervence v této oblasti u žáka pozitivně ovlivňuje jeho celkový rozvoj. Pojem znalost zahrnuje jak vědomost tak dovednost, kde dovednosti je schopnost tvůrčím způsobem aplikovat vědomost. Cílovou skupinou jsou především žáci.
Každý žák ihned po ukončení testu dostane výsledky včetně dovedností s doporučením dalších činností pro zlepšení. K výsledkům testování bude mít žák trvalý přístup pod svým heslem.

Testování zajišťuje Společnost pro kvalitu školy, o.s. a je pro školy zdarma.

Další podrobnosti najdete zde.


KMD

přidáno: 25. 4. 2011 11:22, autor: Neznámý uživatel

Poslední divadelní představení KMD v tomto školním roce :


 7.5.2011 v 18:00 - so - DRACULA -
 Divadlo: Divadlo Hybernia, Na Příkopě 31, Praha 1

* * * * * * * * * *
Nové nastudování legendárního českého muzikálu.

Obsazení:
Dracula - Daniel Hůlka / Josef Vojtek / Marián Vojtko
Lorraine - Monika Absolonová / Leona Machálková / Radka Fišarová
Adriana & Sandra - Zdenka Trvalcová / Šárka Vaňková / Kamila Nývltová
Šašek & Sluha & Profesor - Aleš Háma / Tomáš Trapl / Jiří Langmajer
Steven - Bohuš Matuš / Tomáš Savka / Josef Vágner
Nick - Alan Bastien / Juraj Bernáth / Filip Kotek
Kněz - Jaromír Holub / Bedřich Levý / Jiří Březík
Mnich - obsazení této role dosud není zveřejněno
Nymfa ohnivá - Hana Křížková / Michaela Nosková
Nymfa hodinová - Olga Lounová / Renata Drössler
Nymfa větrná - Sylva Schneiderová / Jana Burášová
a další
Libreto: Zdeněk Borovec, Richard Hes
Hudba: Karel Svoboda
Režie: Josef Bednárik.
--------------------------------------
Informace pro členy KMD

Odjezd od školy v 16,00 hod.

Doba trvání představení: 3:10.

Předpokládaný návrat po 22 hodině.

Koncert žesťového kvinteta Brass five

přidáno: 25. 4. 2011 9:03, autor: Markéta Čechová

V pátek 15.4.2011 na naší školu zavítal žesťové kvinteto Brass five. Kvůli tomu, že v kulturním domě nešla elektřina, musel se koncert přesunout do školní tělocvičny. Kupodivu to ani tak moc nevadilo. I v takhle netradičním prostředí dokázali hudebníci děti zaujmout. Hlavní zásluhu na tom má J. Pohořalý, který koncert s přehledem moderoval (mimochodem je to bývalý žák paní učitelky J. Kantorové, což jí několikrát připomněl :-)).
Dětem z prvního stupně byly představeny jednotlivé žesťové nástroje, dozvěděli se, jak se jmenují a jak hrají. Pro druhý stupeň si hráči připravili ukázky známých skladeb původně psaných pro různá obsazení (symfonický orchestr, komorní orchestr, varhany, apod.). Posluchači se seznámili se skladateli takových jmen, jakými byli J. S. Bach, G. F. Händel, W. A. Mozart, G. Bizet, B. Smetana, L. Bernstein aj. 
Potlesk na závěr rozhodně nebyl povinný...


Čím by naše děti chtěly být...

přidáno: 14. 4. 2011 13:42, autor: Markéta Čechová

Podívejte se na obrázky, které vytvořily děti z 1. stupně do soutěže "Povolání, které se mi líbí, aneb čím bych chtěl být, až vyrostu". Podle obrázků budeme mít v budoucnu hodně policistů, malířů a malířek, zdravotní sestry, učitelky, kuchaře a kuchařky, také profesionální fotbalisty a hokejisty. Kromě toho bude po Sázavě běhat agent FBI, budeme tu mít zpěvačku a hudebnici, kadeřnici, veterináře, pilota, záchranáře, zahradníka, architekta, archeologa... A všechno bude mít pod palcem jeden šéf. 

Prezentace PicasaWeb


1-10 of 31